Výstupy na Velký Klín (1.177 m)
Mapy.cz

Nejsnazší přístup na Velký Klín je z Červenohorského sedla nejprve po na rozcestí Pekárka a odtud po neznačených stezkách na vrchol (3 km, 180 m převýšení). Nejatraktivnější je však trasa z Filipovic po hřebeni.

1. Z Filipovic přes Jeřába (částečně značené, zde )
  Trasa: Filipovice      Pod skalami Jeřábu    Jeřáb    Velký Klín    rozc. Pekárka
Červenohorské sedlo
  Délka: 7.5 km, Čas: 3:00 hod., Převýšení: 600 m

Od zastávky Filipovice-stará pošta se vydáme po směrem na Červenohorské sedlo. Přetrpíme kilometr po asfaltce a poté odbočíme doprava do lesa. Trasa vede po cyklostezce kolem malebného Mariina pramene. Za pramenem už značka cyklostezku opouští a svah tuhne. Po spádnici vystoupáme na zpevněnou Milionovou cestu. Zde značku opustíme a pokračujeme dále po hřebeni až ke skalkám na předvrchol Jeřáb. Odtud už je vidět hlavní vrchol. Dojdeme na něj lesním průsekem.

Na vrcholu najdeme jen rezavou geodetickou tyč (2022) a při správném úhlu zahlédneme mezi stromy i Praděd a Dlouhé stráně. Sestoupíme po vyšlapané cestičce na neznačené rozcestí. Kousek odtud doleva stojí lovecká Velkoklínská chata. My se však vydáme doprava a dobře viditelná cesta nás dovede na rozcestí Pekárka, kde se napojíme na a za 2 km dojdeme na Červenohorské sedlo.

Zajímavou variantou je pokračovat po Milionové cestě doprava a navštívit skalní útvar Kamenný kostel. Od něj se pak podél potoka dostaneme po pěšině k Velkoklínské chatě a na vrchol po vyšlapané cestičce.

Komu by se trasa zdála příliš krátká, může si výlet prodloužit o návštěvu Šindelné hory ze Červenohorským sedlem a hřebenem přes Suchou horu sejít do Kout. Ujdeme pak 15 km s převýšením 700 m.

Mariin pramen Výhled na Jeseník Skalky na Jeřábovi Vrchol Velkého Klínu Výhled na Dlouhé stráně
Pěšina z vrcholu Milionová cesta Kamenný kostel Kamenný kostel Velkoklínská chata
Sestup k rozc. Pekárka Červenohorské sedlo Hřeben na Šindelnou horu Skalky na hřebeni Výhled z hřebene