Výstupy na Jelení loučky (1.205 m)
Mapy.cz

Nejsnazší přístup na Jelení loučky je z Videlského sedla po a pak průsekem na vrchol. Lepší variantou je však trasa Rejvíz - Videlské sedlo s kratší odbočkou k vrcholu. A zřejmě nejzajímavějším počinem je cesta lesy po vlastní ose přes Karliny kameny a Malé loučky.

1. Z Rejvízu přes Kazatelny na Videlské sedlo (k vrcholu neznačené, zde )
  Trasa: Rejvíz      Kazatelny     Ruský hřbitov     Jelení loučky     Videlské sedlo
  Délka: 18.5 km, Čas: 6:30 hod., Převýšení: 650 m

Z Rejvízu se vydáme po směrem na Videlské sedlo. Po čase se napojíme na asfaltovou Jestřábskou silnici. Asi po kilometru z ní značka opět odbočí do lesa a dojdeme k zajímavé osamocené skále Kazatelny, která stojí vlevo od cesty. Dá se na ni vylézt, dolů už je to trochu horší. Značenou trasou pokračujeme až k Ruskému hřbitovu, kde jsou pohřbeni ukrajinští vojáci, kteří byli zajati během 2. světové války a umřeli při nucených pracech pro Říši poblíž dnešní lovecké Opavské chaty.

Po pokračujeme kolem Orlíku až k rozcestí Jelení loučky. Asi 250 m před ním vybíhá doleva do lesa průsek. Jím se dostaneme asi po 500 m na vrchol. Sestoupíme stejnou cestou a po dojdeme na Videlské sedlo.

Kazatelny Kazatelny Ruský hřbitov Rozcestí Pásmo Orlíku Vrchol Jeleních louček
Videlské sedlo
2. Z Bílého Potoka přes Karliny kameny a Malé loučky (neznačené, zde )
  Trasa: Bílý Potok     Černohorská cesta    Jelení kámen    Karliny kameny    Malé loučky
Jelení loučky    Lysý vrch    Javorový vrch     Videlské sedlo
  Délka: 13 km, Čas: 5:30 hod., Převýšení: 830 m

Z osady Bílý Potok jdeme nejprve kousek po a pak odbočíme doleva na asfaltečku zvanou Černohorská cesta. Po dvou serpentinách za rozcestím s Jelení cestou pokračujeme až za spádnici z Jeleního kamene. Tam asfaltku opustíme a vydáme se doprava hore lesom. Mezi skalkami se dopachtíme až na vrcholek Jeleního kamene. Pokračujeme průsekem po hřebeni už mírnějšími svahy až na Karliny kameny. Skal je po cestě požehnaně, bohužel celá oblast je ve vlastnictví Biskupských či Arcibiskupských lesů a lezení je všude zakázáno.

Z Karliných kamenů je pěkný výhled na Orlík a Medvědí vrch, musíme však vylézt skalní plotnou až na vrchol, což je obzvlášť v zimě záludné. K Malým loučkám vede z Karliných kamenů opět lesní průsek. Stával tu posed, dnes (2022) už je to jen vzpomínka. Průsek pak pokračuje dál až na vrchol Jeleních louček. Zde už posed najdeme. Z vrcholu sestoupíme opět průsekem na , po cestě najdeme dvě pamětní desky, první lesníkovi Petru Poláchovi a druhou továrníkovi Adolfu Grohmannovi z Vrbna, který tu v r. 1893 skolil svého 100. jelena.

Po dojdeme až na Videlské sedlo. Cestou můžeme navštívit Ztracený, Lysý, případně Javorový vrch. Na Lysý vrch vede průsek ze severu. Komu by se nechtělo klesat po a pak znovu nabírat metry, může se od rozcestí Lysý vrch s přístřeškem vydat přímo hore lesom. Je docela dobře prostupný. Z vrcholu už vede vyšlapaná cesta k lovecké chatě a od ní už pak širší cesta zpět na . Na Javorový vrch využijeme pěšiny od rozcestí s další zpevněnou cestou.

Výhled z Pytláka Jelení kámen na Bílým Potokem Pěkné značení cest v Arci-lesích Jelení kámen (vpravo) od Kamzičí skály Skály pod Jelením kamenem
Vršek Jeleního kamene Průsek ke Karliným kamenům Vrchol Karliných kamenů Výhled na Orlík a Medvědí vrch Malé loučky z Karliných kamenů
Výhled od Jeleních louček Jelení loučky ze sedla Malé Loučky z Jeleních louček Rozhledna na Jeleních loučkách Pamětní deska lesníkovi
Pamětní deska továrníkovi Hore lesom na Lysý vrch Vrchol Lysého vrchu Lovecká chata pod Lysým vrchem Videlské sedlo