Výstupy na Štôlsku vežu (2.463 m)
Štôlska veža slouží málokdy jako samostatný cíl výstupu, většinou bývá součástí přechodu hřebene Končistej.

Výňatek z průvodce ANDRÁŠI Július - Vysoké Tatry, 1981
1. Od Sliezskeho domu Obtížnost:    I

Od Sliezskeho domu magistrálou k Batizovskému plesu (1:15 hod.), dále až pod plotnovité stěny na dně doliny. Odsud doleva po balvanech a suťovisku pod stěnu Prostredné Končisté, do míst, kde se sbíhají tři velké žlaby: z Rinčové štrbiny, Z Kahulské štrbiny a žlab z východní stěny Malé Končisté. Ze sutinového kotle přejdeme šikmo doleva přes dolní úsek V pilíře Štôlské veže systémem travnato-skalnatých poliček do žlabu, padajícího ze Štôlské štrbiny. Do tohoto žlabu se nedá nastoupit přímo z Batizovské doliny, protože do ní padá 100-metrovou stěnou, kterou obcházíme popsanou cestou. Žlabu dosáhneme nad dolním stěnami. Vystupujeme přímo žlabem (za sněhu jeho levou částí) do Štôlské štrbiny (3:45 hod.) Ze štrbiny doprava na strmý jižní hřeben a po jeho levé části na vrchol.

2. Od Popradského plesa Obtížnost:    I

Magistrálou po vlevo okolo Popradského plesa pohodlně na Sedlo pod Ostrvou (1 hod.) Ze sedla doleva na široký a dost strmý JZ hřbet a pravou stranou hřbetu přes balvany a sutiny na vrchol Tupé (2 hod.) Z Tupé dále na sever širokým hřbetem po pravé straně mírně dolů do Lúčného sedla (2:15 hod.) Ze sedla vystupujeme šikmo doleva nahoru ze strany Zlomiskové doliny pod SZ stěnou Končisté po rozsáhlém sutinovém úbočí, tzv. Štôlskou lávkou, pod dva žlaby, padající z hřebene Končisté. Nastupujeme do levého žlabu, který se táhne šikmo doleva do Štôlské štrbiny. Jím nahoru asi do 3/4, potom levou odnoží pod Štôlskou vežou do Rinčové štrbiny (3:15 hod).

Ze štrbiny doprava na hřeben, nejprve vpravo od příliš strmého hřebene pomocí komínků, potom přímo na vrchol.