Výstupy na Ľadový štít (2.628 m)
Mapa

6. Terén na hřebeni Ľadového štítu z Malého Ľadového štítu

7. Terén na hřebeni Ľadového štítu z Malého Ľadového štítu

1. Z Malej Studenej doliny přes sedlo Ľadová priehyba Obtížnost:    II

Po dojdeme k Téryho chatě. Od ní jsou na konci údolí vidět dva suťové kužele. Levý je ten pravý, ale musíte se k němu prodrat delším pochodem přes šutrovisko (možná i přes sněhové splazy) kolem Spišských ples. Budete-li mít štěstí, občas narazíte i na stezku. Dále suťovým kuželem doleva nahoru. Není od věci hned nalézt na skálu vlevo, jinak hrozí, že si na strmé šotolině rozbijete hubu.

Výstup pokračuje doleva nahoru přes skalky na sedlo Ľadová priehyba, jsou tu poměrně dobře čitelné stopy stezky. A ze sedla doleva přímo po hřebeni přes skály nahoru, žádné vytáčky ani odbočky. Je to ta nejschůdnější cesta, i když drobné cestičky vás občas vedou jinam.

Nejtěžším úsekem je Kamenný kůň, asi 20 m dlouhý vodorovný hřbet skládající se z rozeklaných šutrů. Ten má obtížnost  II , jinak je celá trasa o hodně lehčí. Kůň se nedá dost dobře obejít, kolem jsou prudké srázy. Nicméně dají se na něm najít madla a stupy a přeleze jej i nelezec, bez závratí ovšem. Ale sedlat koníka za mokra by nebylo to pravé. Odtud už je na vrchol poměrně kousek.

Sestup vede buď po stejné trase nebo obkolesením hřebene západním svahem po skalních lávkách směrem na Malý Ľadový štít a dále na značku na Sedielko.

2. Přes Malý Ľadový štít Obtížnost:    I+

Po kolem Téryho chaty do Sedielka. Odtud doprava a po širokém, sutí pokrytém hřbetu asi 50 m. Poté vstoupíme do mělké rokliny, která se odklání mírně doleva. Roklina se na více místech větví, my však sledujeme původní linii. Kousek od vrcholového hřebene se roklina začne hluboko zařezávat do okolních skal. Tady vylezene po jejím levém pilířku, kterým se dostaneme na vrcholový hřeben a jím dále po balvanech na JV vrchol. Z vrcholu dolů, po hraně obrovské doprava nakloněné plotny do štěrbiny mezi dva vrcholy a po lehkém hřebeni na SZ vrchol.

Dále opatrně sestoupíme Suchým ramenem doleva do západních srázů a po výraznější lávce traverzujeme svahem až na hřeben ve spádnici vrcholu Ľadového štítu. Po hřebeni dále na vrchol.

Varianta přímo po hřebeni poskytuje pěkné lezení v expozici a má obtížnost   III  . V nejtěžším místě najdeme 3 kovové kramle. Lezečky dodají jistoty.