Výstupy na Kotlový štít (2.601 m)
Kotlový štít se nachází v blízkosti Gerlachovského štítu a i výstupové cesty ve dvou případech vedou právě kolem Kotlového štítu.
1. Velickým žlabem z Velické doliny Obtížnost:    I+

Z Velické doliny vystoupíme do štrbiny pod Kotlovým štítom, viz. výstupy na Gerlachovský štít. Zde opustíme cestu na Gerlach a vydáme se přímo nahoru do svahu a po vyšlapané stezce dosáhneme vrcholu Kotlového štítu asi za 15 minut.

2. Batizovskou próbou z Batizovské doliny Obtížnost:    I+

Z Batizovské doliny vystoupíme až téměř na Gerlachovský štít, viz. výstupy na Gerlachovský štít. Několik desítek výškových metrů pod vrcholem odbočíme doprava, poté přejdeme několik skalních žeber až do štrbiny pod Kotlovým štítem. Odtud se dá lehce vystoupat na vrchol Kotlového štítu. Pro ty, kteří znají terén, není nutné jít až do štrbiny pod Kotlovým štítem, ale několik desítek metrů před štrbinou uhnout doleva a přímo vystoupit na vrchol Kotlového štítu.

Cesta přes Batizovskou probu je sestupová a proto, pokud někdo chce touto cestou vystupovat, měl by vyjít brzy ráno, aby se v Batizovském žlabu nepotkal s těmi, kteří už budou sestupovat z Gerlachu.