Peilstein
Vápencová skalní hradba nedaleko Vídně nabízí až 850 cest různých obtížností, od 3 do 11 UIAA. Skály se dělí do 26 sektorů. Většina cest je jednodélkových (často dlouhých, kolem 40 m), ale najdou se tu i dvou-tří délky. Stupnice je hodně tuhá, 6 na Potštátu rozhodně není 6 na Peilsteinu.

Vápenec je většinou překvapivě kvalitní, nelámavý a uklouzaný pouze v hodně lezených cestách. A hodně znamená skutečně hodně. Skály jsou totiž díky své poloze navštěvovány často víc než je zdrávo. Takže v lehkých sektorech vzniká v sezóně solidní nával. Není divu, je to tu skutečný lezecký ráj. Jištění mimořádně kvalitní, většinou po 2 metrech a to i na čtyřkách! V Česku něco naprosto nepředstavitelného. Jako jistící body jsou použity hlavně borháky, takže se dá slanit odkudkoliv. S nýty se potkáte spíše výjimečně. Většina cest má svůj slaňák, skládající se z dvojitého jištění, řetězu a prasečího ocásku. Prostě rozkoš. Zkrátka na těchto skalách je zhruba tolik jištění, co na všech českých skalách dohromady. Nemusí se sem bát vyrazit začátečník ani člověk, co si nechce hrát na hrdinu. A hrdinové si můžou cvaknout každé třetí jištění, žádný problém. Kdy už český svaz konečně pochopí, co je smyslem sportovního lezení?

Orientace není díky rozloze skal vždy úplně snadná. Sektory z průvodce na skalách označeny nejsou. Ale hodně pomáhají občasné cedulky či nápisy na nástupu s názvem cesty.

Většina lezců přespává v kempu Paradise Garden asi 10 km od skal. Ceny jsou poměrně slušné, v srpnu 2015 zhruba 8 EUR/noc. Dá se i na divoko na parkovišti pod skalami, jsou tu sice cedule se zákazem kempování, ale slušní spáči se prý tolerují. Na parkovišti v Holzschlagu snad ani cedule není.

Průvodci
Kreslený, zpracovaný s mimořádnou říšskou precizností (110 MB!!!)

1. Peilstein z parkoviště pod skalami

2. Věže Cimone

3. Náměstíčko v sektoru T

4. Hannenkam Turm v sektoru T

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

Ve Vídni sjedeme na dálnici A21 směr Linz. Po asi 20 km dálnici opustíme u Allandu. Odbočíme na Mayerling a odtud pak směrem na Neuhaus. V kopci před dědinou Schwarzensee odbočíme doprava na Holzschlag. Dojedeme až na parkoviště, za kterým je hospoda. Dále pěšky po červené na Peilsteinhaus kolem lesa. Jakmile cesta začne strmě stoupat, odbočíme doprava na neznačenou pěšinu a jí se dostaneme víceméně po rovině ke skalám (resp. k úvodním sektorům A, B atd.).

Další možností je z Allandu pokračovat po silnici 11 (na mapách B11) na Nöstach. Zde stále po hlavní na Neuhaus a po dvou kilometrech už uvidíme po levé ruce parkoviště nebo spíše ohradu. Z parkoviště asi půl hodiny pěšky ke skalám napřed po polňačce a pak už krpálem hore lesom. Tato varianta se hodí pro přístup k posledním sektorům skal a vede dost do kopce.

Vaše zkušenosti a tipy z Peilsteinu:

víkendy    od: Pepe     13.05.2017 06:51

Lezení pěkné,některé lehčí cesty (4 až 5) oklouzané, ale jinak dobré. Přes víkendy davy lezců, přes týden v pohodě.

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)