Sokolka
Skála je složena ze svoru a svorových žul s větším podílem křemene. Je pevná, bohatě členěná a poskytuje lezení v kolmých stěnách, převisech a plotnách. Dosahuje výšky do 30 metrů.

Je tu překvapivě dobré a nově vypadající jištění. Nahoře je snad 5 slaňáků. Značení cest šipkami je poslabší, téměř žádné. Cest se tu nachází kolem 30, převážně nižší a střední kategorie (4-5 UIAA).

Pěkný masiv stojící za polezení. Vlevo se nachází charismatický skalní útvar Krabice přímo vybízející k vylezení. Avšak tento dlouhodobě hrozí zřícením, proto se lezba na něj nedoporučuje.

Průvodci

2. Sokolka

3. Sokolka

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

Dá se parkovat pod Červenohorským sedlem u odbočky na Dlouhé Stráně. Možná i dál u nějaké chaty. Za mostem po zelené směr Švýcárna. Zelená odbočuje na lesní cestu, ale my z tohoto místa půjdeme po pěšině doprava pod dráty vysokého napětí. Asi po 200 m zabočíme doleva prudce do kopce na další pěšinu a ta nás dovede po 500 m až ke skalám.
Nenechte se zviklat menšími skalkami podél cesty, Sokolka je až utěšený 30 metrový masiv asi 150 m vlevo od cesty.

Vaše zkušenosti a tipy ze Sokolky:

od: f2     02.09.2012 12:13

Parkování - auto: Za mostem po zelené a za chatou "U Pelikána" (resp. za mostkem) je dobré místo pro více aut.

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)