Gavendova skála
Hřeben skalních stěn s výškou od 8 do 13 m nacházející se pod vrcholem kopce Vlčák u Cetechovic. Dělí se na 4 bloky: Gavendova, Vodová, Endlicherova a Janečkova skála. Všechny vznikly z bývalého lomu. Kámen se zde těžil ještě poč. 40. let v souvislosti s budováním dálnice. Po válce v r.1945 se o Gavendovu skálu roztříštila dvě ruská letadla. V upomínku na tuto událost je na Gavendově skále namalovaný kříž. Ostatní skály je problematické identifikovat, v podstatě se už dnes neví, která je která.

Skalky nabízejí kolem 30 cest převážně obtížností 4-7, ale dnes (2020) už jsou porostlé zmrudem a k lezení nevhodné. Nicméně borháky a asi 2 slaňáky tu stále najdeme.

Skály jsou zastíněné stromy a orientované na severozápad, tudíž se jednalo o lokalitu vhodnou pro teplé dny. Panuje zde zákaz prvovýstupů bez předchozí dohody se správcem skal.

Průvodci
Horosvaz, seznam cest

GPS
Přední skály:  49°9'48.3''N17°16'42.1''E
Hlavní skála:  49°9'47.2''N17°16'35.1''E

1. Gavendova skála (2020)

2. Gavendova skála (2020)

3. Šutr s křížem

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

Z Cetechovic po modré značce směr Vlčák. Na rozcestí Vlčák u chaty odbočíme doprava a po lokální červené trojúhelníkové značce dojdeme asi po 600 m ke skalám. Cesta z Cetechovic trvá asi 30 min.

Vaše zkušenosti a tipy z Gavendovy skály:

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)