Lačnovské skály
Oblast se dělí na tři lokality. Horní skály jsou asi 70 metrů dlouhý a místy až 10 metrů vysoký pás skal s členitostí podobající se pískovcům Prachovských skal. Stěna je otočena k jihovýchodu a lze na ní lézt i poměrně brzy po deštivém počasí, v horkých letních dnech je zde však přes nadmořskou výšku kolem 700 metrů často velmi teplo.

Prostřední skály mají podobný charakter horniny, avšak vzhledem k východní orientaci a vzrostlým stromům bývají více mokré. Nejsou tak často navštěvovány.

Dolní skály jsou impozantní 60 metrů dlouhý skalní pás s nejvyšším místem kolem dvaceti metrů. Jejich stěny jsou orientovány na severovýchod a severozápad.

Dohromady je tu k lezení kolem 60 cest kategorie 3-8. Hlavním lákadlem jsou Horní skály, které můžeme směle prohlásit uměleckým dílem nebo skvostem skalní architektury. Jsou plné dírek, prohlubní, misek, vhloubenin, na povrchu najdeme voštiny (struktury připomínající pavučinu). A ještě ke všemu se po nich krásně leze. I jištění je nové a poměrně kvalitní. U většiny cest lze lano hodit i shora s využitím stromů za hranou.

Průvodci
Moravské pískovce, kreslený popis asi 12 skal
Jiná varianta téhož
Za průvodce děkujeme autorskému tandemu V. Skýpala a V. Wolf. Jejich původní tištěná podoba je k mání na www.horokupectvi.cz nebo www.horoknihy.cz.
Horosvaz, seznam cest

2. Horní skály

3. Dolní skály

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

Od Zlína za obcí Pozděchov (I/49, Zlín-Val. Polanka) odbočíme doprava údolím k zámečku Trubiska. Odtud po žluté značce směr rozcestí Láz na hřebeni Vizovických vrchů (30 min). Dále doprava stále po žluté značce směr Lačnov k Horním (5 min) a Dolním (10 min) skalám.
K Prostředním skalám je orientačně nejvýhodnější postup od Horních skal přímo dolů rozhraním lesa a paseky. Od Dolních skal k Prostředním po proudu potoka několik desítek metrů dolů a přes paseku doprava.
Z Lačnova je přístup po téže žluté značce směrem na Trubiska asi 30 minut k Dolním skalám. Na rozcestí Láz je možno se dostat po modré značce od Čertových skal (vlakové spojení Hranice-Horní Lideč, ČD 280) cestou vedoucí kolem puklinových jeskyní na vrcholu vrchu Kopce (1 hod).

Vaše zkušenosti a tipy z Lačnovských skál:

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)