Čertovy skály u Hošťálkové
Čtyři pískovcové věžičky (Panenka, Kapucín, Tulák a Král) pod vrchem Tisový (652 m) jihozápadně od obce Hošťálková na Vsetínsku. Lezecky jsou významnější poslední dvě. Skály jsou tvořené velmi ostrými hrubozrnnými slepenci s výškou stěn až 12 metrů. Bylo tu vytyčeno asi 20 cest s obtížnostmi 3-8.

Mimo vytyčené cesty, zajištěné borháky, je zde vylezeno značné množství boulderů označených šipkami. Ze všech věží jsou poměrně jednoduché sestupy.

Průvodci
Moravské pískovce, kreslený popis asi 12 skal
Jiná varianta téhož
Za průvodce děkujeme autorskému tandemu V. Skýpala a V. Wolf. Jejich původní tištěná podoba je k mání na www.horokupectvi.cz nebo www.horoknihy.cz.
Horosvaz, seznam cest

GPS
49°20'18''N17°49'59''E

1. Čertovy skály

2. Čertovy skály

3. Čertovy skály

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

Z Hošťálkové od autobusové zastávky 'Pod Kadlůbkem' jdeme po silnici (U/437) směr Troják a po 100 metrech odbočíme doleva na místní komunikaci. Po ní dále ke skupině stavení 'U Malinů'(asi 800 m). Odtud doleva vzhůru na křižovatku s lesní asfaltovou cestou. Dále doprava až do závěru malého údolíčka (můstek přes potok, asi 500 m). Zde doleva kamenitou lesní cestou ke skalám (od hlavní silnice přibližně 25 minut).
Přístup není vůbec intuitivní, skály jsou dovedně ukryté v hustém lese. Vidět jsou např. z chaty na Trojáku, během přístupu už vůbec. Doporučujeme přibalit GPS, máte-li.

Vaše zkušenosti a tipy z Čertových skal:

od: Luboš     24.08.2011 10:55

Skaly jsou super,jezdíme tam každý rok,ale v posledních letech jsou nějaké doničené horolezcama nebo co za osly to tam nacvičuje.Taková krása a oni to za chvíli zničí.

Re:     od: Vasek  e-mail     05.06.2014 16:03

Ahoj,

muzu se zeptat co je mineno to "nějaké doničené"? Jako horolezec se potkam spis s tim, ze skaly jsou donicene turistama.

Dik za odpoved
Vasek Can

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)