Výstupy na Vysokou horu (1.031 m)
Mapy.cz

Nejsnazší výstup na Vysokou horu vede z Ludvíkova přes rozcestí Malá Hvězda, zajímavá je i trasa z Vrbna.

1. Z Ludvíkova do Vrbna (neznačené, zde )
  Trasa: Ludvíkov     naučná stezka MWW     Malá Hvězda    Vysoká hora    Vrbno
  Délka: 9.5 km, Čas: 3:00 hod., Převýšení: 370 m

Z horního konce Ludvíkova se vydáme po naučné stezce Muzeum Wide Web. Vede většinou po asfaltečce. Výše se napojíme na a po ní dojdeme na rozcestí Malá Hvězda. Zde značku opustíme a pokračujeme ještě kousek po asfaltce. V první zatáčce opustíme i tu a přejdeme na lesní cestu, po které se vydáme doleva k hřebeni. I na hřebeni je vyšlapaná stezka, která nás dovede až na vrchol Vysoké hory.

Po stezce pokračujeme dále hřebenem a dostaneme se průsekem až na cyklostezku nad Vrbnem. K ní vede několik bikových trailů a další lesní cesty. Svahem, sledujíce občas linii trailů, dojdeme až do Vrbna.

2. Z Vrbna na Hvězdu (většinou neznačené)
  Trasa: Vrbno     bike trail    Vysoká hora    Malá Hvězda     Ovčí vrch     Hvězda
  Délka: 11 km, Čas: 4:00 hod., Převýšení: 570 m

Trasa je až na sedlo Malá Hvězda stejná jako předchozí, jen opačným směrem. Z Vrbna postupujeme od krematoria nejprve zpevněnou stezkou a pak už spíš hore lesom po hřebeni. Občas narazíme na bikový trail, trasy jsou značené hodně sporadicky. Kolem vysílače se dostaneme na rozcestí na Horní cestu. Pokračujeme dobře viditelným průsekem, který nás dovede až na vrchol. Průsek pokračuje i za vrcholem a sestoupíme jím na pěticípé rozcestí Malá Hvězda. Odtud vede mírný stoupák po na Ovčí vrch, cestou zaznamenáme pěkné výhledy na Praděd, Karlovu Studánku, Lyru a Žárový vrch. Značená trasa nás dovede až na rozcestí Hvězda.

Krematorium, začátek a konec Občasné značení trailů Na trailu Vysílač pod Horní cestou Průsek z Horní cesty
Pod vrcholem Vrchol Výhled na Praděd a Petráky Rozcestí Malá Hvězda Na Ovčím vrchu