Výstupy na Vřesník (1.343 m)
Mapy.cz

Vřesník leží v blízkosti Dlouhých strání, od nádrže je to něj necelý kilometr. Nebývá navštěvovaný často, výstup je však snadný, na vrchol vede pěšina.

1. Okruh z Koutů přes Františkovu myslivnu
  Trasa: Kouty      Dlouhé stráně    Vřesník    Františkova myslivna     Dolní nádrž
Kouty
  Délka: 22 km, Čas: 7:30 hod., Převýšení: 820 m

U lyžařského areálu v Koutech překročíme potok a po vystoupáme několik set metrů lesíkem. Poté přejdeme doleva sjezdovku a lesem pokračujeme vhůru do solidního krpálu. Cesta nás vyvede na spojnici mezi třemi sjezdovkami. Svah je tu opět festovní. Podejdeme pod lanovkou a už o něco snazším terénem se dostaneme k horní stanici. Kromě restaurace je tu i menší rozhledna. Pokračujeme lesem k větrníkům u Tetřeví chaty a od rozcestníku potom stále po až na Dlouhé stráně. Odtud vede pěšina na vrchol Vřesníku.

Sestoupíme východními svahy na zpevněnou cestu a pak od rozcestí U Okenní štoly pokračujeme neznačenou stezkou kolem Malé a Velké Jezerné k Františkově myslivně. Terén je částečně rašelinový, často bývá mokrý, ale přejít se dá. Františkova myslivna je malebné místo s výhledem na Praděd. Těsně za ní je rozcestník a od něj vede až k dolní nádrži. Celý úsek je z kopce, ale bohužel po asfaltce. Ani u nádrže není vyhráno, asfaltka pokračuje dlouhých 4,5 km až k parkovišťátku po Červenohorským sedlem. Odtud nás čekají ještě 2 km do Kout, ale už loukami a lesíky.

Trasa je okruhem, takže můžeme využít auto. Zaparkovat se dá na velkých parkovištích u sjezdovek.

Spojnice mezi sjezdovkami Horní stanice lanovky s rozhlednou Větrníky u Tetřeví chaty Na Medvědí hoře Přístřešek na Medvědí hoře
Horní nádrž Vřesník z Dlouhých strání Pěšina na Vřesník Vrchol Vřesníku Jeté lávky k Velké Jezerné
Nad Františkovou myslivnou Františkova myslivna Výhled na Praděd U dolní nádrže Podél silnice do Kout