Výstupy na Aiguille de Rochefort (4.001 m)

1. Dent du Géant od chaty Torino

2. Hřeben od Dent du Géant k Aiguille de Rochefort

3. Výstup na Aiguille de Rochefort

4. Severní strana Aiguille de Rochefort a výstup přes Mont Mallet

5. Východní část hřebene Rochefort a sestup k chatě Leschaux

1. Západní hřeben (hřeben Rochefort) Obtížnost:   AD
  Parametry: z chaty Torino 740 m; 3:30-5:00 hod., sestup 3:00-4:30 hod.
  Prvovýstup: 18.7.1900 při sestupu k Dent du Géant, 9.8.1903 při výstupu

Od lanovky či z chaty Torino přejdeme široké sedlo Géant. Vejdeme do kotle mezi JZ a SZ hřebenem. V levé části kotle se nachází žlab, který je za dobrých sněhových podmínek lezitelný přímo. Jinak jej obejdeme po skalách vlevo. Poté se vydáme doprava až na hřeben k Dent du Géant. Po hřebeni se dostaneme až pod JZ stěnu a zprava Dent du Géant obejdeme. Cesta bývá vyšlapaná, chodí zde hodně turistů. Pokračujeme krásným sněhovým hřebenem na předvrchol (3.933 m). Z něj sestoupíme 40 m po strmém svahu (50°) a opět sněhovým hřebenem dojdeme až pod vrcholové skalky. Ty jsou zvětralé a pokud je zde nával, hrozí padající kameny. Nejprve oblezeme pilíř zprava (II-III) a po rampě (je zde i pár jistících bodů) se dostaneme doleva na hřeben. Po něm už snadno dojdeme na vrchol.

Skalní úsek někteří při sestupu slaňují.

2. Severní hřeben přes Mont Mallet Obtížnost:   AD+
  Parametry: z chaty Leschaux 1.700 m; 6:30-7:30 hod., sestup 5:30-6:30 hod.
  Prvovýstup: 31.7.1882

Pěkná, avšak zřídka lezená cesta začíná na chatě Leschaux. Sestoupíme na stejnojmenný ledovec, přejdeme jej na jih a nastoupíme na ledovec Mont Mallet. Držíce se co nejblíž skalního masivu vpravo, dojdeme kolem vrcholku Pointe des Périades až zhruba do 3.500 m. Odbočíme doprava a krátkým strmým sněhovým svahem se dostaneme na severní hřeben kousek nad sedlo Mt Mallet. Pokračujeme po hřebeni kolem dvou skalnatých věží a dále po vysněženém ostří až ke skalním úsekům. Držíme se spíš vlevo od hřebene. Výše přelezeme strmý komín a po tenkém hřebeni se dotaneme na vrchol Mont Mallet (3.989 m).

Sestupujeme jižním hřebenem. Hned pod vrcholkem je strmý 5 m úsek, slezeme jej z obdélníkové terasy. Po levé straně hřebínku se dostaneme na sedélko a z něj už vede snadný sněhový terén na vrchol Aiguille de Rochefort.

Sestup stejnou trasou je sice reálný, ale nedoporučuje se díky strmým a ne zcela snadným úsekům na severním hřebeni Mont Mallet.

3. SV svahy Obtížnost:   AD
  Parametry: z chaty Leschaux 1.650 m; 5:30-6:30 hod., sestup 4:30-5:00 hod.
  Prvovýstup: 14.8.1873

Tento výstup se doporučuje koncem jara nebo začátkem léta při stabilních sněhových podmínkách. Z chaty Leschaux dojdeme stejně jako předchozí trasou až pod sedlo Mt Mallet. Sedlo mineme a pokračujeme pravou stranou kotle mezi Mont Mallet a Dome de Rochefort. Překonáme ledovcový odtrh vpravo od séraků a lezeme SV svahy se sklonem až 50°. Držíme se vlevo nad dalšími séraky. Dostaneme se na sněhové plató (3.940 m) pod severním hřebenem a po něm už snadno dojdeme na vrchol.

Sestup může být záludný, pokud jsou svahy ledové. Ledovcový odtrh někdy vyžaduje i slanění.